Odpoutání mysli od těla - jóga

17. května 2012 v 19:35 | Máňa |  Téma týdne
Takže cvik z jógy. Dost mi pomáhá, doporučuji. Mrkající

  1. Lehneme si na záda.
  2. Zavřeme oči a klidně dýcháme. Myšlenky necháváme volně plynout. Nad ničím nepřemýšlíme.
  3. Soustředíme svoji pozornost na prsty na pravé noze. Uvědomíme si jednotlivé prsty a s výdechem je postupně uvolňujeme.
  4. Přesuneme pozornost k chodidlu a s výdechem ho uvolníme.
  5. Postupně si uvědomujeme a uvolňujeme další části pravé nohy: patu, nárt, kotníky, lýtko a holeň, koleno, stehno a kyčel.
  6. Uvědomíme si celou pravou nohu, která je uvolněná. Porovnáme pocity, jaké máme v uvolněné pravé noze a jaké máme v levé noze, která ještě uvolněná není.
  7. Stejným způsobem uvolníme postupně i levou nohu.
  8. Přesuneme pozornost k pravé ruce a postupně s výdechem uvolníme její jednotlivé části: prsty, dlaň, nárt, zápěstí, předloktí, loket, nadloktí a rameno.
  9. Uvědomíme si uvolnění celé ruky a porovnáme pocity, jaké máme v pravé a jaké v levé ruce.
  10. Přesuneme pozornost k levé ruce a také ji postupně uvolníme.
  11. Dále si uvědomujeme a uvolňujeme části trupu: podbřišek, břicho, hrudník, oblast kolem klíčních kostí, pravý a levý bok.
  12. Uvolníme hýždě.
  13. Postupně uvolňujeme zádové svaly. Postupujeme po páteři od kostrče směrem vzhůru a s každým výdechem uvolníme část zádových svalů.
  14. Uvědomíme si a uvolníme svaly krku.
  15. Uvědomíme si a uvolníme postupně jednotlivé části hlavy: temeno, týl, uši, spánky, čelo, obočí, bod mezi obočím, oči, nos, tváře, ústa a bradu.
  16. Procítíme uvolnění celého těla.
  17. Ještě jednou si projdeme tělo od špiček prstů u nohou po temeno hlavy a pokud ještě někde ucítíme napětí, tak toto místo prodýcháme a s výdechem uvolníme.
  18. Připravíme se na konec relaxace. Provedeme několik hlubokých nádechů a výdechů.
  19. S dalším nádechem zahýbáme prsty na rukou a na nohou, zakroužíme rukama v zápěstí, nohama v kotnících, skloníme hlavu k jednomu a druhému rameni.
  20. Relaxace skončila.
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Unique C Unique C | Web | 18. května 2012 v 8:55 | Reagovat

Zajímavé. Moc pěkně jsi to rozpracovala. :)

2 Máňa Máňa | E-mail | Web | 18. května 2012 v 17:32 | Reagovat

[1]:  Děkuji, je to zajímavé a hlavně to opravdu pomůžu. Sháním materiály na jógu. :-)

3 Unique C Unique C | Web | 18. května 2012 v 18:36 | Reagovat

Děkuju moc za pochvalu :))

[2]: Aha, já se věnuji taekwondu, ale uchvacuje mě Dlaň osmi triagramů :), bohužel je to kung fu (odvětví- styl) a je úplně mimo náš region...takže to nešlo :D

4 Nutty Lollipop Nutty Lollipop | Web | 18. května 2012 v 19:41 | Reagovat

To je taky fakt xĐ

5 Máňa Máňa | E-mail | Web | 18. května 2012 v 20:01 | Reagovat

[3]: Aha :-D tak to se moc nemáš... :-D já se jógu učim sama :-)

6 Xavier Fender Xavier Fender | Web | 19. května 2012 v 20:03 | Reagovat

Retušuji sám a to sice v PFS X... jsem si vědom toho, že PhotoShop by na to byl lepší, ale mně nejde stáhnout, takže pracuji s PhotoFiltre Studio X ;-)

7 Xavier Fender Xavier Fender | Web | 20. května 2012 v 16:46 | Reagovat

Tuším, že na Slunečnici ... tam je někde v komentářích i vypsaný klíč, který je třeba vložit pro dlouhodobé používání. ;-)

8 Xavier Fender Xavier Fender | Web | 21. května 2012 v 10:30 | Reagovat

Já u opravdu nevím, ale myslím, že jsem to stahoval tady http://www.slunecnice.cz/sw/photofiltre/ Ale někteří si v diskuzi taky stěžují, že jim to nejde stáhnout, tak já nevím ... Máš vůbec Windows?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama